Yazar : Webtoon Türkiye Ekim 01, 2017


Okul ve Yeni Bir Şans webtoonlarının yazarı ve çizeri olan Kranos ile yaptığımız röportaj... Kranos'a röportaj talebimizi geri çevirmediği için teşekkür ederiz.

Kısaca bizlere kendini tanıtır mısın?

Kranos: Ben Kranos. Çizim yapmaya daha çok küçükken başlamıştım. Çizim yapmayı çok seviyordum. Genelde ders çalışmak yerine bile çizim yapıyordum. İlk okulda, orta okulda, lisede bile öyle devam ediyorum. Şöyle söyleyim normalde bakarak çizim yapardım. Derken arkadaşımın suratına bakarak portre yapmak tarzında, manga ve webtoonlardaki gibi hayal gücüyle karakter çizemezdim. İlk animeleri tanıdım sonrada mangaları ve en son webtoonları sevmeye başladım. Çizim yapmak istedim ama hayal gücüyle çizim yapmada iyi değildim. Epeydir defterde test çizimleri yaptım. Oldu bitti derken webtoon çizmeye başladım. Yorumlar geldikçe gaza geliyordum. Ve bugün çizim yapmıyacaktım ama sizin webtoontr blogundaki türk webtoonları yazısını görünce bi daha gaza gelip 2 sayfadan fazlasını bitrdim. Kısaca severek yaptığım bir şey. "Özel hayatta peki sıkıntı olmuyor mu?" Derseniz, olmuyor. Derslerde falan sıkıntı olmuyor. Uyurken bile ders dinleyebiliyorum. Yani no problem.

Türk çizerlerin çoğu batı tarzı çizgi romana, karikatüre veya mangaya yöneliyor. Sizin bu türlerde bir çalışma ortaya çıkarmak yerine bir webtoon yapmanızın bir nedeni var mı?

Kranos: Yok diyemem. Çünkü webtoon hayranıyım. Anime izlemek bile isterken webtoon okuyasım geliyor. O kadar. Neden derseniz; Mangaların çoğunda konuları, çizim tarzı, oluşan olaylar (cinsellik falan) bazen aşırıya kaçılarak iğrençleşmeye başlayabiliyor. Başrollerin her zaman güçsüz olması ve güçlenmeye çalışırken sıradan bir yol izlemesi gibi konular bana pek gelmiyor. Ama webtoonların çizimleri kötü başlasa da (genelde) konusu işleyişi çok güzel oluyor. Özellikle karışıklık olmuyor mangalardaki panellerin bir sayfada 20 tane olup okuma isteğini kaçırması gibi değil. Tek tek ama uzun ve güzel oluyor. Çizimlerinin kötü başlaması açıkcası benim için güzel bir olay çünkü bu olay çizerinin çektiği zorlukları ve ilerledikçe çizimlerinin güzelleşmesini de konu alıyor. O da ayrı bir macera oluyor

Çizdiğiniz webtoonlara belli bir yayın tarihi getirmeyi düşünüyor musunuz? Mesela her hafta pazar günü yeni bir bölümün yayınlanması gibi. Yoksa ne zaman bitirirseniz o zaman mı yayınlayacaksını?

Kranos: Yakın bir tarihte belirli zamanlarda yayınlamayı düşünüyorum.

Aklınızdaki periyot aylık mı yoksa haftalık mı?

Kranos: Haftalık düşünüyorum. Ama bölüm çizimlerini geliştirmem gerekecek tabiiki (git gide bende gelişeceğim). Bu yüzden ilerde zorluk çıkabilir. Ama haftalık olur büyük ihtimalle. Okuyucu mutlu olsun ben çizerim.

Hali hazırda Okul'un prologue bölününü yayınladıktan bir kaç gün sonra Yeni Bir Şans isimli webtoona başladınız. İki webtoonu aynı anda nasıl ilerleteceğinizi çoğu kişinin merak ettiğine eminim. Bu konu hakkındaki düşünceleriniz neler?

Kranos: Ne yalan söyleyim? Zor olacak. Sadece onlar yok, benim çeviri yaptığım mangalar da var. Bir de fansub başkanıyım, daha küçük ama. İlerletirim bir şekilde merak etmesin okuyucularım. Bu yola girdiğimde zaten bazen takılıp düşeceğimiz belliydi. Ama yine de ayaklanıp devam etmek bizim görevimiz.

Webtoon çizmek isteyen kişilere yol göstermek için webtoon çizerken nasıl bir yol izlediğinizi bizlerle paylaşabilir misiniz?

Kranos: Ben direk bilgisayardan çizim tabletiyle çizmiyorum. Önce kağıda çiziyorum. Sonra bilgisayara atıp Photshop'tan tut 3, 4 tane programla renklendirip, arka plan çizip atıyorum bölümü.

Okul ve Yeni Bir Şans'ı ne kadar uzunlukta yapmayı planlıyorsunuz? Yani okuyucuları uzun webtoonlar mı bekliyor?

Kranos: Beklentilerini bilmiyorum. Ama ciddi uzunluklarda yapmayı planlıyorum. Özellikle de Yeni Bir Şans'ı. Onun konusu göründüğünden daha farklı olacak.

Gelecekle ilgili planların neler? Webtoon çizme işini ilerleterek bu işi kendine meslek haline getirmeyi düşünüyor musun? Webtoonlarla alakalı görünmese de çizimini geliştirmen de ve kariyerin için çizim konusunda bir diploma sahibi olmak için Çizgi Film / Animasyon, Resim, Grafik Tasarım tarzı bir bölüme gitmek gibi bir hayalin var mı? (Veya Japonya'da manga, ABD'de comic gibi bölümler okumak)

Kranos: Düşünmüyor değilim. Ben yazılımcı olmak istiyorum şahsen. Ama onunla birlikte de webtoon çizimlerimi ilerletmeyi düşünüyorum.

Webtoonlarının ismi Türkçe. Ama hiç Türkçe isimli karakter hatırlamıyorum. Bu durum Türk yapımı webtoonlarda Türk kültüründen izler olmasını bir gereklilik olarak görmediğiniz anlamına mı geliyor? Kısaca Türk yapımı webtoonlar ve Türk kültürü ilişkisi hakkında düşünceleriniz neler?

Kranos: Türk webtoonlarında bana göre türk kültürü olmasına gerek yok. Hep yabancı dilde karakter ve yer isimleri olan webtoonlar okuduğumuz için yabancı isimlere alıştığımızı düşünüyorum. Bu yüzden Türkçe isimlerin webtoonlarda tuhaf duracağı ve okuyanlar tarafından beğenilmeyeceği kanısındayım. Yani gereklilik değil bence. Yazarın hayal gücüne  göre hangi isim hoşuna gidiyorsa o ismi koymalı bence. Ben Türk isimleri kullanmayı düşünmüyorum.

Türkiye'de webtoonlarla ilgilenen kitle, webtoonların geleceği vb. hakkında ne düşünüyorsun?

Kranos: Bana göre Türkler birazcık uğraşsalar çok güzel mangalar ve webtoonlar çıkartabilirler. Bunun olmamasının sebebi büyüklerin çöcukların hevesini kırması. Ben bile serimi çıkartırken chatte haber verdim. Ve biri bana "16, 17 yaşında bir veletsin. Git okulunu oku, yemeğini ye, yat" dedi. "Bu işlere girme" dedi. Ben yine de takmadım. Ve "Sizin gibiler yüzünden türkiyede sanat dalında kimse adam akıllı gelişme gösteremiyor" diyerek işime devam ettim. Büyüklerimizin çocukları teşviği çok önemli eğer bu gibi sorunlar ortadan kalkarsa çok güzel manga ve webtoonlar ortaya çıkarabiliriz.

Son olarak okurlarınıza iletmek istediğiniz bir mesajınız var mı?

Kranos: İlk başta karakterlerin hazır olduğu ve sadece yerleştirilmesi gereken bir program ile bir manga yapmıştım. O mangayı öylesine yapmıştım. Şimdi yaptığım webtoonları kendim çiziyor ve renklendiriyorum. Bazı kişiler çizdiğim webtoonların da bu manga gibi program ile yapıldığını sanıyorlar.

Son olarak webtoonlarımı devam ettireceğim. Kimsenin endişesi olmasın. Ama daha amatörüm, çizimlerimi diğer mangalardan örnek alarak çizebilirim.

{ 2 yorum ... read them below or Comment }

  1. Güzel röportaj olmuş :) Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuz için teşekkür ederim. Başka bir çizerle de röportaj yaptım. Metinleri düzenleyerek pazar gününe kadar o röportajı da yayınlamayı planlıyorum.

      Sil

- Copyright © 2013 Webtoon TR -