Yazar : A. Karabudak Eylül 02, 2017







Bu yazıya tıklayarak 5 sn sonra reklamı geçe tıklayıp yazara & çizere destek olabilirsiniz.

Bu bölümün sonunda Sana Bir Şey Sorabilir Miyim? ile ilgili aldığım olumsuz yorumları derledim. Bu webtoonu yayınlarken çok daha fazla olumsuz yorum alacağımı düşünüyordum. Beklediğim gibi olmadı sadece bir kaç kişiden olumsuz yorum geldi. Bunlardan da sadece bir tanesi eleştirmek yerine sataşma amacıyla yazılmış yorumdu. Bu yüzden o kişi hariç yorum yapan herkese teşekkür ederim. Yapılan bu sataşma amaçlı yorum ile alakalı aşağıdaki yazıyı kişisel blogumda yayınlamıştım:

"Yapamıyorsan Yapmazsın 

Bir kaç gün önce çizdiğim webtoon için böyle bir yorum aldım. Yaptığı şeyin eleştiri olduğunu sanıyor herhalde. Bu yazıyı sadece onu eleştirmek için yazmıyorum. Onun yazdıklarında 'Türkiye'de neden benden önce webtoon çizen olmadı?' Ve 'Neden bu kadar az manga çizen var?' Sorularının cevabını içeriyor. Tabii anlayana.

Yapılan yorum:
"Girişim iyide çok sürükleyici oldu mu çok uzun oldu mu emek verdin mi ilk webtoonumuz bu mu olmalı üzgünüm çok kıtsın dalga mı geçiyorsun bizimle yapamıyorsan yapmazsın seviyeyi daha baştan yerin dibine sokma"

1- Bu arkadaşa göre ilk Türk webtoonu sürükleyici olmalıymış, uzun olmalıymış. Türkiye'de manga çizmeye çalışan ilk kişiler bu düşüncelerle başladı. Sonra da yarım bıraktılar. Şu anda başka şeylere yöneldiler veya komple bıraktılar. Ben Sana Bir
Şey Sorabilir Miyim?'e başlamadan önce bazı şeyleri kendime misyon edindim. Bunlardan bazıları: İlk çalışmam oneshot olacaktı ve asla yayınlamaya başladığım bir webtoonu yarım bırakmayacaktım. Sana Bir Şey Sorabilir Miyim?'i oneshot olacak şekilde tasarladım. Ama bir türlü bitiremedim. Ben de kısa kısa bölümlere ayırırsam ve haftada birer bölüm yayınlamak için kendimi zorlarsam daha kolay bitirebileceğimi düşündüm. Bunun için böyle kısa bölümlü bir webtoon oldu. İlk kez webtoon, manga, çizgi roman çizeceklere de kesinlikle oneshot veya benim gibi kısa bir seri ile başlamalarını öneririm.

2- Güzellik derecelidir. Bana göre güzel olan bir şey size göre kötü olabilir. Benim webtoonumu da seven ve sevmeyenler olacaktır. Ben herkesin beklentisini karşılayamam. Üstelik Sana Bir Şey Sorabilir Miyim? oneshotlarla ve 4-koma'larla kıyaslanabilir. Bu arkadaş sürükleyici ve uzun kaç tane oneshot veya 4-koma okumuş acaba? Kendisi dar bir pencereden bakarken bana 'kıt' diyerek hakaret ediyor bir de. Üstelik verdiğim emeği sorgulayacak kadar da küstah. benim gibi ilk kez bir şey çizecek kişilere önerim, çizmesi daha kolay olan 4-koma, komedi gibi türlere yönelmeleri. Ve başlamadan önce çok fazla webtoon ve manga okuyarak webtoona veya mangaya geniş bir pencereden bakmaları.

3- Türkiye'de herkes 'yapamıyorsan yapmazsın' kafasında olsaydı şu an belki tarih çağlarına bile geçememiştik olurduk. İyi veya kötü bir yerden başlamak şart. Mükemmel bir şey yapacağım takıntısına girersen hiç bir şey üretemezsin. Yoksa her kes mükemmel bir şey yapmak ister. Webtoon Tr ile webtoon çizmek isteyen ondan fazla kişi iletişime geçti. Aralarında yabancılar bile vardı. Hepsi ile ben ilgilendim. Hepsinin bir süre sonra hevesinin kaçacağını ve bırakacaklarını biliyordum. Hiç birinde bu işin altından kalkacak yetenek ve tecrübe yoktu. Ama kimseye "Sen kötü çiziyorsun bırak bu işi" veya "Bu nasıl konu bu nasıl senaryo boşuna webtoon yapmaya uğraşma. Sen git kumdan oyna." Demedim. Aksine onları cesaretlendirdim. Temel konularda yardım ettim. Çünkü hiç birimiz daha önce çizgi roman, manga veya webtoon yazmadı, çizmedi. Yaptıysa bile bu işi yeterince ciddiye almadı. Asla ayrıntılar hakkında konuşmadım, yanlış değerlendirebileceğim için. Çünkü biliyorum ki bizim severek okuduğumuz webtoonların yayınlandığı portallardaki bütün webtoonlar okuduklarımız gibi kaliteli şeyler değil (Amatör bölümünden bahsetmiyorum). Belki bir şeyler üretebilen biri çıkar umuduyla hâlâ daha iletişime geçenlere yardım ediyorum.

Son olarak bu arkadaşın yaptığı şeye eleştiri değil sataşma denir. Amacını da tam olarak anlamadım. Ya beklentilerini karşılayamadığı için üzüldü ve sinirlendi ya da ben yapamıyorum bari yapanları baltalayım diye düşünüyor. Eğer webtoon veya manga yapacaksanız size de aynı şekilde sataşanlar olacaktır. Şimdiden hazırlıklı olun."


Bir sürü kişi bölümlerin kısa olmasından yana dert yandı. Bu kadar çok kişinin bölümlerin kısa olmasından şikayet edeceğini düşünmüyordum. Bölümleri ve webtoonu çok kısa yaptığım için pişman değilim. Daha amatörüm bu işlerde. Dev bir projeye başlayıp yarım mı bıraksaydım yani. Ama bu arkadaşlara da hak veriyorum. Herkes uzun bölümlere sahip webtoonlar okumak ister.

"Keşke mangada sapıkça seylere yer vermeseydin"
Büyük ihtimalle bu yorumu yapan arkadaş gibi başkaları da bel altı bir espri üzerine kurulduğu için webtoonu sevmemiştir. Ama benim yorumlardan gördüğüm kadar sevenler sevmeyenlerden fazla. Benim için önemli olan da bu.

Başka da olumsuz yorum almadım. 

Yorum Yaz

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © 2013 Webtoon TR -