Yazar : WebtoonTR Ocak 06, 2017

İlk olarak sizlerden özür diliyorum. Çünkü bu yazıyı telefondan yazmak zorunda kaldım. Bu yüzden çok fazla yazım yanlışı olabilir.

Webtoon yapmak isteyenler için hazırladığım iki yazı dizisinden ilkine bu yazı ile başlıyorum. Bu yazının amacı webtoon yapmak isteyenlere yol göstermek. Bunun için webtoonu yaparken izlediğim yolu sizlerle paylaşacağım. Eğer benden başka webtoon çizen birini görürsem onunla iletişime geçerek onun webtoonunu yaparken izlediği yolları sizlere anlatmasını sağlayacağım. Benim izlediğim yolların tıpa tıp aynısını izlemek yerine kendi yolunuzu kendinizin çizmesini öneririm. O yüzden bu yazı dizisini sadece ufkunuzu açmak için okumanız sizin için daha iyi olacaktır.

Karikatür çizmek amacıyla espri düşünürken aklıma lambadan çıkan cinden sonsuz dilek dileme esprisi geldi. Bunu nasıl çizebileceğimi düşünürken aklıma bu konuda gelen diğer esprilerle birleştirerek daha çizgi romanımsı bir hava katmak geldi. Böylece kafamda çizeceğim şeyleri planlayıp Sihirli Lamba'nın somut kısmına senaryosunu yazmakla başladım.

Çok kısa olduğu için ayrıntılı şekilde düşünüp planlamaya gerek duymadım. Kafamdaki düşünceleri derleyip topladım ve direk senaryoda kağıda döktüm. Senaryoyu yazarken ilk başta sadece diyalogları yazdım. Panellerde ne çizeceği më dair ayrıntıları sonra ekledim. Bir kaç kere gözden geçirdikten sonra senaryo son halini aldı. Aslında hiç tavsiye etmeyeceğim yöntemleri kullandım ve çok önemli bazı aşamaları atladım. Sihirli Lamba çok kısa olduğundan böyle bir şey yaptım. Yoksa hiç kimseye pat diye senaryoyu yazmaya başlamalarını ve ilk başta sadece diyalog ve düşünceleri yazmalarını önermem.

Çiziminde ÖSYM'nin sınavlarda verdiği kurşun kalemler ile Faber-Castell'in köy bakkalında bile bulabileceğiniz (sıradan) bir pilot kalemini kullandım sadece. Balonların içindeki yazılar hariç her şeyi geleneksel şekilde kağıda çizerek yaptım. Balonları bile kağıda elimle çizdim.

Karikatür çizmek amacıyla başlamıştım Sihirli Lamba'ya. Sonradan kendime Korece webtoon portallarında haftada üç beş kere çıkan, kısacık bölümleri olan, karikatürümsü webtoonlar gibi bir şey çizmeyi amaç edindim. Geleneksel olarak çizildiği için onlara görünüş olarak benzemiyor. Ama Sihirli Lamba'nın da kendine özgü bir albenisi var bence.


Çok basit bir şekilde çizdim. Bu yüzden anlatılacak fazla bir özelliği de yok Sihirli Lamba'nın. Hepsini yazmam çizmem toplam beş saatimi filan aldı. Sizde küçükten başlamak için Sihirli Lamba gibi karikatür ile çizgi roman arası bir şeyle başlangıç yapabilirsiniz.

Yorum Yaz

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © 2013 Webtoon TR - Webtoonlarla İlgili Bilgiler -