Yazar : Teoman Şubat 25, 2016

Yakın bir tarihte "Bir Şeyler Yapmak Lazım" isimli bir yazı yazmıştım. Bu yazıya gelen yorumlardan anlatmak istediklerimi anlatamadığım çıkarımını yaptım. Yanlış mı yazdım veya paragraflar birleşince çıkarılacak sonuç değişik bir şey mi oldu acaba diye defalarca okudum. Yazının içeriği; 1.Ben tek başımayım, 2.Tembelim, 3.Bazı nedenlerden bura ile ilgilenemedim. 4.Ama bunun böyle gitmeyeceğini düşünüp bir kaç şey planladım. 5.Bu planladığım şeylerde attığım ilk adımları yazdım. 6.Yardım etmek isteyen biri çıkar umuduyla bir çağrı yaparak yazıyı bitirdim. Bir daha okursanız zaten suçu başkalarına veya durumlara atmaktan çok kendime attım. Ama kendimi değiştirmek istediğimi de yazmadım (Yazsam alakasız olurdu zaten). Bu durumdan çıkış için de yaptığım yol haritasını da paylaştım çünkü eğer takip eden varsa onlara bu zamana kadar ne oldu bundan sonra ne olacağını duyurmak istedim. Yani zaten belli başlı adımlar attım ve aradan geçen kısa zamanda sizin görmediğiniz bir çok şey planladım. Bunların bazılarını şimdi bazılarını ise ilerleyen zamanlarda öğreneceksiniz. Ben de bu nedenlerden dolayı yeni bir yazı yazmaya karar verdim. Bu yazının içeriği Webtoon Tr'nin bundan sonraki yol haritasını ve sizlerden istediğim yardım ricasını içermektedir.

1. Blogta haftada (Ortalama) bir yazı paylaşılacaktır. İleride nelerin olacağının belirsizliği nedeniyle yayınları önceden planlayarak zamana yayma yolu izlenecektir. Yayın aralığını artırmak için yazar olarak aramıza katılabilirsiniz.
2. Facebook sayfamızda haftada (Ortalama) 2-3 paylaşım olacaktır. Bu paylaşımlar benim sosyal medya ile fazla ilgilenmemem sebebiyle genellikle blogtaki yazıların reklamı ve haberler şeklinde olacaktır. Aramıza sayfa editörü olarak katılıp sayfanın paylaşım sıklığını ve paylaşımların çeşitliliğini artırmaya katkıda bulunabilirsiniz.
3. Blogta her ay farklı bir anket düzenleyeceğim. Anketlerin düzenlenme nedeni Türkiye'deki webtoon okurlarının neleri tercih ettiği, nelerden hoşlandığı, neler istediği gibi bilgileri belirlemek ve okurların bu konularda anonim kalsalar bile kendilerini ifade etmelerini sağlamaktır. Bu anketler hakkındaki yorumlarınızı anket kapandıktan sonra açılacak anketle ilgili konuya yorum yaparak belirtebilirsiniz. Bu amaçla en son anketimize çok az katılım olduğu için tekrar oy kullanmaya açılmıştır.
4. Eğer üzerinde çalıştığım webtoonu tamamlayabilirsem blogta kendi çizdiğim webtoonlara da yer vermeye başlayacağım. Bu konu üzerinde çalışan diğer kişilere de kapım açıktır.
5. "Webtoon Çeviren Grupların Listesi ve Webtoonları" isimli listemizi elimden geldiğince güncel tutulmaya çalışalacağım. Liste uzun süre güncellenmez ise yorumlarınızla veya sayfaya atacağınız mesajlarla benim üzerimde baskı yapmanızı rica ederim.

Yukarıda yazdığım şeyler şu anda uygulamakta olduğum şeyler. Bunların dışında şu an bir kaç tane farklı düşüncem var. Bunlar ve ilerleyen günlerde el atabileceğim projelerde sizden yardım istiyorum. Bu yardım sizin Webtoon Tr çatısı altında bir şeye az veya çok emek vermeniz yoluyla olabileceği gibi yorumlarınızla veya iletişime geçerek bana baskı yapmanız yoluyla da olabilir. Mesela Facebook sayfasında uzun süredir bir şey paylaşılmadığı bir durumda bunu bildirmeniz gibi. Bu baskı kırıcı cümlelerden oluşmazsa kesinlikle amacına ulaşacaktır. Bunu sadece bilgilendirme amaçlı yazılar şeklinde yapmak yerine her türlü yazı, paylaşım vb.'ye o yazı veya paylaşımla ilgili uzun, kısa yorumlarınızı bırakarak da yapabilirsiniz. Bu bana benim boşa uğraşmadığımı ve benim Webtoon Tr ismiyle paylaştığım herhangi bir şeye insanların ihtiyacının olduğu düşüncesi aşılayacak ve bu da Webtoon Tr'nin aktifliği olarak yansıyacaktır.

Webtoon Tr şu anda ne ile uğraşıyorsa o alanlara yardım edecek kişilerin ihtiyacını duymaktadır. Facebook sayfamıza sayfa editörü olabilirsiniz, blogta yazar olabilirsiniz veya bunların dışında herhangi bir alanda bana yardım edebilirsiniz. Webtoon Tr'ye katılmadan da Türk webtoon okurlarına yardım etmek için Webtoon Tr'yi kullanabilirsiniz. Mesela bir yazı yazarak bana ulaştırmanız durumunda sizin yazdığınızı belirterek yayınlarım. Aynı şey Facebook sayfamız için de geçerlidir.

Bu arada özne olarak ben kullanmama rağmen nesnelere -miz ekliyorum fark ettiyseniz. Bunun nedeni Webtoon Tr'yi okuyan, takip eden sizlerinde onun üzerinde hakkınız olmasındandır. Yani Webtoon Tr benim değil bizim, webtoon okuyan her Türkün, burayı takip eden herkesin, kamunun (artık siz ne derseniz) olduğunu düşündüğümden...

Webtoonlarla veya Webtoon Tr ile ilgili bunlar dışında her hangi bir fikir veya planlarınızı benimle paylaşmanız durumunda hakkında birlikte düşünerek gereken adımları atarız.


Yorum Yaz

Subscribe to Posts | Subscribe to Comments

- Copyright © 2013 Webtoon TR -